20070806

ayna

Biraz dedim, kan degisikligi, iyi gelir, herkese. kendime hic bakmadim aynada bunca zaman. Beni sectiklerime karsi bu kadar guclu yapan ne diye dusunuyorum epeydir. Bosvermislik mi mutlak sevincin eksikligi mi. Gecen gun gvrle bulustuk, ben onun gibi sosyallesirken yillar esliginde, o benim gibi patetiklesti. Patadanak aklina geliveriyor birseyler, cagrisim oyunu oynar gibi. Durduk yerde dedi ki, "bi'seyler eksik diye bir kitap var onu okusana. Sonra duzeltti, "neyse dur sen alma, ben sana alacagim". Her dem benim hatirlattiklarimdan bahsettigini dusundum bir an. Ben mi hatirlatiyorum, aynadaki ben mi. Bilemedim. Birince boyle animsanmak zamana karsi yi mi onu da bilemedim. Gvr'in sevgisiyle gurur duydum her yasadigim an, bu ayri, ama bu sevgiler ve bu yukler.. Bir sey calindi gozume bugun (dersem yeridir); .."baskalarindan beklentilerinle mutlulugu tasarlarsan mutsuzluk, kendinden beklentilerinle tasarlarsan mutluluk bulursun ancak" gibisinden, pek bir derin bir laf (aman). yine de bana yukler getiriyor bu sevgiler, ister istemez. Reddedemem. Ama sevginin gelmeyisinin ne buyuk azap yarattigini gonlumde bildigimden olsa gerek, asosyal bir ifadeyle dinleyip iltifat kabul eder bir mimikle karsiliyorum bunlari. Bu blog gibi mesela, her sorana adresini oter oldugumdan, paylasmak ve onaylanmak arzusu ile, bir sure sonra herkes ogrenince beni, yazamaz oldum. Sonra yazmayinca unuttu herkes, yalniz ve sessizce buradayim simdi. Tum bu aci edebiyatina inancim bundan iste: yalnizligin, issizligin, kelimesizligin ortasinda, ancak kendi sesini duyuyorsun. Gecenlerde bir bloga rastladim, artik pek az okudugumdan hayli ilgimi cekti. Ruyalarimda gorebilecegim seyleri cizmis genc bir ressam adayimiz. Resimler hayallerden firladigindan olsa gerek, hafif karikaturize, daha cok silikon. Ama iste yine kendinizle carpistiriyor sizi. Ne guzel dedim. Ben kendime bu kadar yaklasirken, beni kendimden iten ne. Gecenlerde eski bir arkadasim "kalbin sogumus senin" dedi. Evet gercek gordugum dunyaya karsi kalbim de sogudu, ilgim de zihnim de. Ya bi'seyler yapmali, ya da ruyaya yatmali. Ortasinda hallerim, beni hic mutlu etmedi, nicedir.

No comments: