20060201

gunduz dusu


Zaman yolculugu bu olsa gerek; hani bir kafenin ya da firinin onunden gecerken bir koku gelir ve bir anda anne evindeki kendini bulur insan, ruya gibi yasar o ani ve sonra gercek anında bulur kendini gerisin geri...
.
yildirim turker'in radikaldeki arsivi dustu aklima iki gundur, durmamacasina bir okuma meraki olustu. Is yerinde bir maille diger mail arasindaki kisa tik aninda bile okumaktan alamiyorum kendimi. Iste bu yazilarin birinde ansizin bir goruntu geldi gozumun onune bir saniyeden bile kisa suren bir film gibi ve aklimin yari bilincli bir halinde muhtemelen: Evdeyim ama baska bir ev, saniyorum Buket Uzuner'in kitaplarinin birinden kurguladigim bir ortam. Kitap(lik) dolu her yer, ve ahşap kaplamalar (yerli ahsap, çam falan), benim uzerimde bir esofman var (is etegi ceketi degil) ve spor ayakkabisi (reebok), bir bisikletin tepesindeyim (hani spor salonundakilerden, pedal, gidon ve oturactan mamul tekerleksiz) . Bir yandan pedal ceviriyorum bir yandan elimdeki bir kitabi okuyorum merakla. Boyle jennifer beals, serpil cakmakli, hugh grant karisimi bir goruntu iste. gunduz dusu geldi-gitti. hala kokuyu ariyorum, beni bu goruntuye copy-paste eden durtuyu...
.
okudugum kismi buraya yapistirirsam beni bu denli eglendirenin ne oldugu daha net ortaya cikacak saniyorum: .....Hakikat, doğruyu söylemek, bunun sonuçlarıyla başa çıkabilmek, kısacası Yunan felsefesinde hakikat anlatıcısının rolünün nasıl ve ne kadar farklı çeşitlerde sorunsallaştırıldığı üstüne. Hangi konularda hakikati söylemek önemlidir? Kim hakikati söyleyebilecek durumdadır? Bir kimsenin kendisini hakikat anlatıcısı olarak tanıtmasını ve böyle görülmesini sağlayacak ahlaki, etik ve ruhsal koşullar nelerdir? Hakikati söylemenin sonuçları nedir? Bunun iktidarla olan ilişkisi nedir? .....
.
buyurunuz buradan yakiniz.
.

2 comments:

mehmet livvarcin said...

ya aynını ben de hayal ettim, bi farkla. tekerleksiz bisiklet yerine, bol mayonezli pizza ile yanında buz gibi cola vardı :)

Oya Kayacan said...

Bir, doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar. Hani tabiri caizse, yırtık dondan çıkar gibi her yerden çıkmamak gerek. Tecrübelerimle sabit bir örneğimdir maşallah.

İki, siyasi doğrular sözlerin ve gözlerin içine sıkışmıştır mutlaka, okumasını bilene, takib-i israrcı olana.