20051011

Attila İlhan için

Çoğu zaman üç beş kişi için yazdığımızı sanırız, onlar bizi okumazlar.
Asıl seslendiklerimiz, hiçbir zaman tanımayacağımız, başka üç beş kişidir." Attilâ İlhan

.
Eskilerde pek özendiğim bir özelliktir mütevazilik. Öyle ki varoluş gururlarıyla eş orantılıdır sınırları. Sanmıyorum ki Attila İlhan, yazdıklarıyla söyledikleriyle sadece üç beş kişi için kader belirleyici olmuş olsun; Ama eğer öyleyse bile o üç beş insandan biri benim diye düşünüyorum.
.
Çok çok çok üzgünüm. Biliyorum hepimiz öleceğiz. Biliyorum zaten ölüm olduğu için yaşam var. Ama bazen alışamama hissi oturuyor insanın dokuz boğumuna. Gençliğimin resminde saklı Bıçağın Ucu. Paris'te, İstanbul'da, İzmir'de yaşadığım hikayelerin kahramanı ben oldum onun sayesinde, hiç görmeden aşık oldum şehirlere, hatta kadınlara.
.
Attila İlhan için basında "şair" ya da "şair, yazar" diyorlar. Ne garip yanılgı.. Bu ülkede insanın düşünür sayılabilmesi için illa ki genel geçer popüler mevzularda (azınlıklar, türban, Atatürk vs.) sansasyonel laflar etmiş olması gerekiyor ne de olsa... Attila İlhan bir düşünürdür, yazdıklarıyla ve konuştuklarıyla geçmiş ve geleceğe ışık tutar. Öyle kalacaktır. Ruhu şad olsun.

6 comments:

Oya Kayacan said...

Duyarlılığın için sana teşekkür etmek istedim. Çocukluktan gençliğe Attila İlhan geçişi yapmış biri olarak, çok üzgünüm. Orta üç yılımda edebiyat araştırma ödevim için Attila Bey'i seçmiştim. (O yazım / paper hala durur, arayıp bulmalıyım.) Nasıl bir güzellikle yardım etmişti o tıfıl kıza... İyi uykular diliyorum ona.

hera said...

keşke bulsan o yazıyı, tarayıp yüklesen bloguna..
insan her daim birşeyler bırakma arzusu taşıyor geride. hani bir kediyi tutup çekeriz, o da tırnaklarını geçirir gelmez.. senin yaptığın o ödev, boglar mloglar tırnaklarımız sanıyorum.

Anonymous said...

Hera,
Dun gece gec vakte kadar programları izledik. Kari koca uzulduk ama bilirsin Serdar kat kat daha uzuldu yarin cenaze törenine AKM'ye gidecek.
Sister

hera said...

aah
sisterim benim
simdi mesaj atmisdim serdarimin basi sagolsun diye.
sizin su siir gununu duzenlesek heraklesin yoklugunda haftaya? ne dersin?

yuvakuran said...

Cok iyi bir sairdi !!

Özge Başağaç said...

Eskilerden çok azı kaldı diye düşünürken biri daha eksildi...Hissettiklerimi bu kadar dolaysız, kolaycacık söyleyebilen bir başkası yoktu sanırım. Rahat uyusun.