20050801

menemeni nasil seversiniz?



Kedili Mutfaklarin Oya Hanimi menemen yapmis, kokusu bizim buralara kadar da gelmis. Benim de menemen anilarim depresti, kokuyu takip ederek aktariyorum.
Menemen sadece bir ogun besleyici alternatif olarak gorebilecegim bir yemek degil benim icin. Annemin nobetci oldugu gunler babamin yaptigi, sarisi pismemis beyazi pismis hafif karistirilmis bol biberli menemenine, taze ekmegimizi bandira bandira yedigimiz gunler o kadar da uzak degil (gibi) hatirlarken.
Yorgunlukla karisik sessiz bir nese icerisinde, yaninda acik/cok sekerli cayla beraber, annemin, bir aksam yemeginin daha halledilmis, ev ahalisinin doymus oldugu dusuncesiyle rahat davrandigi, hafiflesen sohbetlerin yapilabildigi, ozlenen aksamlardi onlar. Sofranin olmazsa olmaz sohbeti soganli-sogansiz menemen karsilastirmasi olurdu, o zamanlar benim pek de ilgilenmedigim, tercih belirtmedigim bir konu olarak. Annem cocukluk damak zevkininden asla taviz vermeyerek, ortaanadolu mutfaginda hep yapildigi, menemen icin de once bir sogani yagda hafifce kavurur, sonra biberleri ekler, kizartir, sonra da domatesi rendeleyip suyunu biraktirir ve tekrar cektirir, bu icice gecmis lezzetlerin uzerine yumurtalari kirardi. Babam ise, gocmen koklerinden sebepli olsa gerek, siddetli bir soganli menemen karsitiydi. Biberleri kokutur, domatesi asla oldurmez, kup kup dograyip biraz pisince yumurtalari kiriverirdi, bir yandan Iskenderun'da gecen bekarlik yillarini anlatarak.
Simdi kendime bakiyorum, kendi tarifimi kendi lezzetimi bulmus oldugumu gorup kendimce siritiyorum. Biryerlerde okudugum bir cumle aklima geliyor; "annenizi geride biraktiginizda kendinize baslarsiniz" gibi birsey... Ben menemen yapmaya illa ki iki dis sarimsagi zeytinyaginda alistirarak basliyorum. Pismesine yakin yagli beyaz peynir ve bir tutam maydanoz ekleyerek yumurtalari taclandiriyorum. Yorgun gunlerin aksamlarinda, cocukluk evimizin mutfagina bir giriyorum, bir cikiyorum. Sonra, kendi mutfagimdan alelacele cikip sevdiklerimin arasina karisiyorum.

(Photo by
www.iloveegg.com )

6 comments:

yuvakuran said...

Menemen'i nasil severim? Yumurta, domates puresi, sivi yag, taze biber, sarimsak, maydanoz, en son pisimden sonra peynir rendesi. sabah kahvaltisinda. Cay ve sicak taze kepekli ekmek yaninda. Bu sabah yaptim ve kahvaltim harika oldu. Slm.

hera said...

mrb yuvakuran,
yine kiskandim sabah kahvatisini yine!
ne zaman doyariz ki?

fethiye said...

bak simdi benim de canim istedi! yarin sabah erken kalkabilecek miyim acaba? yoksa herzamanki gibi evden bir seyler goturup ofiste cayla mi kahvalti edecegim. Du bakalIm, 9 saat sonra belli olur ;)

hera said...

ah fethiye merhaba,
tijenin commentinde kaldigim yerden devam ediyorum:
matematikte bediz sayesinde gorustugum insanlar vardi. burak (kucuk) ve bedizle hala beraberiz burada. taniyor musun?

Anonymous said...

ne kadar güzel yazmışsınız. ben evlendiğimden beri hiç menemen yapmadım. bir kere eşim yapmıştı onu da beğenmemiştim. Bir de ben yapayım anne usulü bakalım nasıl olacak..

fethiye said...

hera, tanimaz miyim onlari!! "Kucuk Burak" dedigimizi unutmusum ben ama, iyi hatirlattin. benden ikisine de cok selam. uzun zaman oldu, goremedim onlari. ozellikle bediz'in kendine has birisi olmasini cok severdim. belki seni de taniyorum!

bu arada, kahvaltida ekmek + recel yedik. o da iyi oldu tabii. bogurtlen recelimizi ;)