20050815

No 1 :seftali gunu: Kakuleli seftali keki*




Bu vesileyle haticeye, dilek'e, evcinine (ve diger yemek gunu duzenleyicilerine) tesekkuru borc bilirim: Onlarin hazirladiklari tarifler sayesinde evde pismeyen yemekler pismeye, bambaska kokular ve sofra manzaralari hem gozlerimizi, hem de midelerimizi oksamaya basladi. Ev hayatindan baska keyifler cikarir olduk, sevdiklerimize sevgimizi baska yollarla belirtmeyi ogrendik. Bu hamarat ascilara, bunca zaman sonra bana evde zaman gecirme enerjisi asiladiklari icin cok tesekkur ederim.
.
SEFTALI:
Gelelim kakuleli seftali kekine... Hersey komsumun bahcesinden gelen 1 sepet (1 kilo gibi) seftali ile basladi. Seftalileri soydum, dilimleyip bir tencerede uzerlerine 2 yemek kasigi seker dokerek sularini biraktirdim, fazla da oldurmeden elbette... Sonra suyunu suzup sogumaya biraktim.
.
KEK:
2 orta yumurtayi bir fiske tuzla, sonra da yarim cay bardagi sivi yag ve yarim su brd. seker ile elimde cirptim. Seftalilerin suzulmus suyunu yarim cay bardagi sute karistirip biraz vanilyayla beraber karisima ekledim. Baska biryerde karistirdigim 1 brd. un ve yarim paket kabartma tozunu carcabuk sivilara ekleyip katlaya katlaya karistirdim. Fazla karismasina gerek yok.
.
PISIRME:
Ocakta yarim haslanmis ve sogumus olan seftali dilimlerini, tart kalibini bolca yaglayip, doktum. Uzerine iyice ezdigim 1 bardaga yakin kavrulmamis bademleri doktum. (bu badem tabakasi onemli, kekin sulanip hamurlasmasini onluyor) . Sonra da uzerine hazirlanan kek karisimini yaydim ve yaklasik 20 dakikada 170 derecelik firinda pisirdim.
.
Kakule serin, tatli, baharatli, cicek kokulu bir bitki. hakikaten de insanin icini aciyor. Ilk kokladigim an, cicek, limon, nane, parfum gibi farkli seyleri ayni anda cagristirdi. Yaptiginiz tatliyi tamamiyla kendine mal eden, farklilastiran bir tat. Denemeye degiyor.
Kakuleyi ben kurutulmus cicek seklinde aldim. Bu tatli icin, 1 avuc cicegi 2 kasik esmer sekerle dovuyorsunuz. boylece kakule tohumlari ortaya cikiyor. havanin icinden atik cicekleri ayikladim, geriye kakule tohumlari ve seker kaldi. onu da pisen tatliyi ters-yuz cevirirerek genis bir servis tabagina aldigim seftalili kekin uzerine serptim.
.
ONERI:
kakule-seftali cok guzel bir ikili oldular. bir daha yapacagim zaman kekine musli eklemeye karar verdim, bademlerle cok yakisacagini dusunuyorum.
.
tarif nereden bilmiyorum, aklimda kakuleli seftali kalmis, ben onu keke cevirdim.

10 comments:

Dilek'ce said...

Sevgili Hera ellerine saglik! Ben bir kaküle severim tatlisinda, tuzlusunda,sivisinda kurusunda iyi kombinasyona bakar:) Ve seftali ile kesinlikle aklima hic daha önce gelmemis yememis oldugum iyi bir kombinasyon!

yuvakuran said...

Harika- elinize saglik, tebrikler

Basak said...

Hera, eline sağlık.
Kakulenin tadını bilmiyorum ama bulduğum zaman deneyeceğim. Çok güzel tarif etmişsin aromasını. İştah açıcı bir tarif olmuş. Bravo...

hera said...

sevgili hatice ve sevgili basak; kakule aktarlarin hemen hepsinde mevcut.. ben simdi oda kokusu nasil yaparim diye dusunuyorum:)

sevgili dilek-senin gibi super bir ascidan ozellikle tuzlulardan bir tarif alsak ne guzel olurdu, hazir evde artan kakule dururken??

sevgili elif- adres ver isyerine gondereyim, ama yemekten sonra ye:)

sevgili yuvakuran-tesekkurler yorum icin, nerelerdesiniz?

Anonymous said...

Hera, kırmızı servisin üzerinde kakuleli şeftali kekin nasıl albenili duruyor.
Osmanlı yemeklerini anlatan bir kitabım var. O zaman tatlı, tuzlu bir çok yemekte bu baharat kullanılırmış.

bilginc said...

sevgili Hera..,
harika gorunuyor...
bir ben mi kaldim ?
bana da yapilacak tarif kalmadi galiba :)
eline saglik..

Anonymous said...

Nefis, sahane bir tarif ellerine saglik Hera.Seftali-ye sayesinde ne güzel tarifler ortaya cikti.
Sevgilerimle

Sibel said...

Merhaba Hera, tarifin çok özel ve hoş. Kakuleyi ben de hiç denemedim, demlenen çaya atıldığında hoş bir aroma verdiğini duymuştum o zamandan beri denemek istemişimdir. Bir de müsli demişsin ya, kesinlikle denenmeli, çünkü benim kahvaltılık müslime doğradığım meyvelerden biri de şeftalidir ve çok yakışıyor gerçekten...

hera said...

evcini-fotograf cekmeyi senin sitenden ogreniyorum, begendigine sevindim

bilginc-mutfak cok ozel bir koseymis, insanin hem saklandigi hem urettigi bir alan.. siddetle tavsiye ederim

ozgul-senin tarifin de supermis, ben de denemeye karar verdim

sibel- evet kakuleyi caya, ama daha cok bildigimiz turk-arap-kahvesine karistirarak iciyorlar ortadogu ve misirda. bir kahve delisi olarak cok sevdigim bir deneme olmamisti, ama ortaya cikan sey -kahve kokusunu bastirdigi halde- cok guzeldi.

Anonymous said...

kakuleyi ben de daha önce hiç denemedim, ama kek öyle güzel görünüyor ki, en kısa zamanda denenmeli...ellerine sağlık hera...